måndag 28 januari 2013

handling

Idag när jag kom till jobbet var det fullt med folk vid grindarna, så man började ju fundera på vad som nu stod på.
Men när jag kom fram visade det sig att det var alkotest. Det var bara att snällt ställa sig i kön och vänta på sin tur.
Det som är så sjukt är att jag vet ju att jag inte har druckit alkohol  på väääldigt länge, men ändå när man står där i kön börjar man få för sig saker. Tänk om jag åt nått konstigt till frukost som ger utslag, tänk om jag har så dålig förbränning i kroppen så att de jag drack för evigheter sedan fortfarande ligger kvar i blodet och skvalpar.

Jag tycker man ofta får sådana där saker för sig. Tex när jag var med elias till talpedagogen idag för att han ska sluta fuska på bokstaven R, ja då fick jag för mig att jag inte kunde säga R och jag blev torr i munnen och satt och tänkte, hoppas de inte ber mig utala det, hoppas de inte ber mig.

Och får man en polis efter sig när man kör bil, ja då känner jag mig kriminell och helt plötsligt får jag för mig att jag inte kan köra rakt.



Idag efter jobb och talpedagoger så tog vi med barnen till borlänge så att de skulle få handla lite för sina julklapps pengar och födelsedagspengar.
I vanliga fall brukar jag sätta in alla pengar på banken för jag tycker att det är onödigt att de ska köpa en massa små plock hela tiden så fort de får en peng. Men denna gången hade vi lovat att vi skulle åka och handla nått.
Så jag tror nog att barnen är glada och nöjda nu.
Jag och Micke hade ju kupolen presentkort kvar sen bröllopet så idag köpte vi två fönsterlampor.
Egentligen var vi ute efter en lampa till källartrappen (vi har ju köpt tapet till den väggen för mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent), men vi hittade ingen så de blev två fönsterlampor i stället.

Sen blev det bara hem å äta kvällsmat och barnen hoppade i säng och vi har precis kikat klart på familjen annorlunda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar