tisdag 29 januari 2013

spännande

Idag har min bror varit här och passat barnen på kvällen så jag och Micke kunde åka och titta på hockey.
Säter mot Fagersta å Säter VANN!!! Jätte spännande match var det.
Det var knökfullt med folk, alla gapade och skrek och klubbor slogs av till höger och vänster.
När matchtiden var slut stod det 1-1. Det blev förlängning men inga mål blev gjorta då så tillslut blev det straffar. Massvis med straffar och tillslut vann Säter på de :)
Jag hade magsår igenom hela matchen så spännande var det.





Idag på jobbet följde jag med Anna upp på dammen på ett litet studiebesök.
När jag var liten och bodde i garpen red vi ofta där och man var där titt som tätt. Nu när jag kom upp dit kände jag inte igen mig alls. Gruvan har byggt ut allt där uppe så det är så stort och det är inte bara en damm utan flera och allt ser helt annorlunda ut. Men det är inget man kan kika på annars för allt som gruvan grejar med är inhägnat.
Men det var skoj att få följa med upp och se dammen efter så många år. Det som är lite läskigt är att om du kliver ut på någon av dammarna (de är fyllda med slig/sand typ) så sjunker du för det är som kvicksand. Jätte läbbigt!

Glömde ju av att ta kort från början så jag tog två precis i slutet. Så det är en ytte pytte bit av allt där uppe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar