torsdag 31 januari 2013

Men ååååh

Idag var det stressigt. Jag hämtade barnen på dagis, handlade lite sen var vi förbi hos barnens pappa och Paula för att kolla in deras nya hus och barnens blivande rum.
Det blir nog bra det där.
Sen skyndade vi oss hem för att äta och barnen skulle sova. Själv skulle jag göra i ordning mickes faktura.
Det är jag som sköter hans fakturor om han jobbat någonstanns.
Meeeeeeeen först börjar själva faktura programmet krångla, sen när det äntligen fixat sig vägrar skrivaren skriva ut.
Den skrev bara ut tomma papper, men sen när den väl började använda bläcket, ja då skrev den bara ut rutor, blääää.
När jag skulle skriva företagsadressen på kuvertet, ja då funkade inte penna nr 1 och inte penna nr 2 heller.
Och sen när det ändå blev dags för att sätta frimärke på kuvertet hittade vi inget sånt heller,
Å micke fick ta med ett sånt där litet minne och åka till sin syster för att skriva ut.
Det är skoj när allt går bra. Räkningen var tvungen att bli klar idag kändes det som och micke skulle bort nu på kvällen så det kändes väldigt stressat.


Min stackars lilla kille, han blir hårdhudad han. Jag visade ju hans finger häromdagen. Det blå på det är stenhårt nu.
Och idag när jag träffade honom efter skolan hade han början på ett blåöga. Det visade sig att han fick en puck på ögat igår när han var med micke till ishallen.


Idag ringde det en mamma till mig. Hon talade om att hennes två barn (en av dem går i elias klass) ville att hon skulle ringa och tala om att vissa killar i skolan var elaka mot william.
Att de brukade reta och slå honom och att han brukade stå själv nere vid bäcken och vara ledsen.
Mamman sa ju själv att hon visste ju inte hur det låg till (hon vet inte ens vem william är), att grabbarna kan ju förstora det hela.
Jag ringde till William men han var inte hemma så jag pratade med hans mamma i stället och talade om vad jag fått höra.
Jag hoppas att det inte är sant. Men jag tog ner elias efter mammans samtal och frågade honom om william brukade bli retad i skolan och han sa ja och berättade lite, och bland annat så nämnde han samma namn som de andra grabbarna hade gjort.
Hur denna historia är, om det är så att han är riktigt retad eller om det är pojklek liksom så tycker jag att dessa grabbar har varit jätte duktiga som lagt märke till detta och gått hem och bett sin mamma ringa och tala om det. De hade till och med varit ledsna själva när de berättat det. Jätte gulligt gjort av dem!


Nu ska jag ta och sova lite tror jag. Blir mycket på jobbet i morgon när det är månadsskifte

1 kommentar:

  1. vilka härliga killar!!!
    Hur har det gått sen med William, fått någon rätsida på det hela??
    Kram

    SvaraRadera