tisdag 1 maj 2012

sista april

Jahapp då var sista april avklarat då.

Igår på dagen var linda och ellen här och hälsade på.
Tror emelie tycker ellen är ett svårt namn för hon frågade mig - Vad gjorde elden?     hehe men jaja, de hade ju ett barn på dagis som hette storm så varför skulle inte ett annat barn kunnat heta eld.

Emelie gav även linda lite tips.
Hon frågade linda nått om hon visste hur man skulle göra för att ens barn skulle få mera hår.
Nää sa linda, de visste hon inte.
Då får man byta barn svarade emelie.

Målade även klart alla fönster på garaget igår och sista dörren.
Det var ju så kallt när jag var ute, å jag brukar ha handskar på mig när jag målar, dels för att slippa bli helt blå men också för att det var kallt.
Jag letade och letade efter handskarna igår innan jag skulle måla men jag kunde inte hitta dem någon stanns.
Sen när jag kom in och hade målat klart var handskarna de första jag såg :-/

På kvällen blev det ju iaf bättre väder och vi for ut till erica och magnus för att vara där och kika på brasan.
Träffa steve gjorde vi också å han var riktigt cool. Inte ofta man tycker en tupp e cool, men han var det med sina mega fötter.

Sen for vi iaf hem å hade lite mys innan barnen skulle sova.

Idag har vi varit ute och grejat på gården. Emmy sover ju så snällt i sitt tält ute på gården så då har vi lite tid att pyssla lite. Och de andra barnen leker ju med grannbarnen hela dagarna.

Så vi har pyromanat lite, eller det är snarare micke som pyromanar å jag står brevid och gnäller när jag ser mina favvo buskar fluffa till och brinna upp :-p
Vi har försökt att få bort en massa skit som växer och är ivägen, och jag såg att en buske jag gillar brann lite grann, men vi får väl hoppas den blir frisk sen igen hehe.

Sen så har vi rensat lite i hallonhäcken, å jag har tvingat micke att bygga en pallkrake åt mig. Å när han var klar så kom han å sa, fan det här var ju kul ju,
Ja men gör en fågelholk då tyckte jag så då gick han och gjorde en haha. Inte för att vi behöver ha några såna. Vi har ju redan flera i träden runt omkring här. Men men, en till skadar ju inte.

Nix nu ska vi försöka hitta nått att titta på.


Vilka sötnosar va :-p   näää kanske inte.
Men jag såg faktiskt en nakenhund här om dagen som var söt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar