söndag 11 november 2012

Farsdag

Yes idag har det varit den dagen. Fattig som man är har man inte haft råd att köpa något.
Men jag har bakat lite idag eftersom Micke veeeeerkligen gillar bullar så har jag gjort sånna till honom.
Bakade även rulltårtor.
Sen åkte vi till pappa för att gratta honom så han fick bullar å rulltårta och några lotter. Det känns som om han bor flera hundra mil bort :-p Det gör han ju egentligen inte, men det är en evighets väg dit.
Jag har även bakat till Mickes pappa. Men han åker nog och grattar sin pappa i morgon, för han var inte hemma då micke hade lite tid att åka dit.

I torsdags var jag ju till min bror och hämtade en grind som vi skulle sätta i trappen för att Emmy inte skulle komma upp där.
Vi satte upp den och kunde känna oss lugna i ca 2 dagar, sen rätt som det var en dag så satt hon uppe i soffan, så nu kommer hon upp på möblerna så nu blir det springa av för våran del i alla fall så hon inte ramlar ner någonstans :-p
Och så har hon börjat sagt hej. Det är ju så gulligt och det är så roligt att mötas av ett HEeeeej när man kommer in och ska ta upp henne efter att hon sovit.
Hon har många ljud för sig nu, hon härmar ju vårat tonläge så hon säger ju saker ibland fast hon inte vet vad det är hon säger.

Igår hade Elias och Emelie hockeyträning på morgonen. Jag tog en promenad dit. Det är ju en bit att gå men det är skönt att röra sig lite ibland.
Dock hade jag raggsockor på. Jag har haft det hela veckan, men jag har ju inte gått så där långa bitar då, så igår när det blev en längre bit fick jag skavsår :-/ buhuhu

Nu sitter jag och väntar på att gubben ska komma hem från sin träning, sen är det väl dags att gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar