fredag 30 november 2012

fredag igen

Här hemma verkar grejer få ben och gå iväg av sig själva.
Gardinen är återfunnen. Men jag hittar bara 3 stjänor till fönstrena. Jag har då bestämt för mig att vi haft ljusstakar också, men vart de har tagit vägen har jag inte en aning om.
Så 3 stjänor på ca 13 fönster är inte så mycket :-(      Men nu är gardinerna uppe i alla fall.


Här om dagen fick vi en ny kran till köket av maggan. Våran gick sönder för ett tag sedan så vi har inte kunnat ta vatten i köket. Men vi har inte direkt haft råd att köpa en ny heller. Så här om dagen fick vi alltså en ny.
William var där och drack vatten och sa
-  jag tror vattnet är kallare i den här kranen.
hehe riktigt några sådana ändringar tror jag inte är gjorda :-p


Å så har vi Emelie som går runt och tjatar om att hon måste äta upp sin choklad kalender nu så de inte blir gammla. :-)


Idag kom Crille och Paula och skulle hämta barnen eftersom det är deras helg. Jag trodde att jag hade allt under kontroll å jag hade packat och grejat.
Men sen när de väl är dags att åka så visar det sig att man visst inte har någon kontroll alls.
För barnen tar ju inte alltid av sig ytterkläderna där de ska, speciellt inte mössa och vantar, så de blev att leta runt.
Jag som hade tänkt att det skulle gå lite smidigt :-p

De här senaste veckorna sen jag började jobba har gått så fort. Tiden bara rusar iväg. Men än så länge har jag skoj på jobbet i alla fall. De skrattas så sminket rinner nästan varje dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar