måndag 11 juni 2012

Möhippa

I helgen hade mina kompisar möhippa för mig.
Det var verkligen oväntat så det blev en stor överraskning kan man säga.
Jag blev så jäkla paff när tjejerna klev fram ur Jessicas lilla krypin på salongen. Jag såg väl säkert helt chockad ut haha.
I salongen bjöd de först på lite att dricka, och så fick jag en krona och en slöja på mig som mickes syster kristina gjort (där bak hade hon broderat in våra namn och datumet) sen bar det av till borlänge å på den vägen fick jag också lite att dricka :)
I borlänge fick jag gå in på min favvo affär och säga till kassörskan - Hej, jag heter maria jernberg och jag ska gifta mig med världens snyggaste micke.
Efter jag gjort den fick jag ett kuvert av hon som jobbade, i det var det massa pengar. Så då fick jag 25 minuter på mig att handla en massa kläder som jag kunde ha till kvällen.
Jag ÄLSKAR ju att handla kläder :) och ofta är det ju så att man inte lägger ner så mycket pengar på kläder till sig själv utan man går i samma jämt å i stället är det barnen som får kläder.
Så att få köpa kläder var väl en stor lycka haha. Jag köpte då 5 plagg tror jag som jag är så nöjd med :)

Efter det gick jag med ögonbindel så vart vi gick vet jag inte. Men det slutade iaf på en buss.
Jag kände ju när jag klev upp på bussen att det var en buss, men jag tänkte nog mest att vi kanske skulle till nått ställe i närheten typ falun eller nått men så var det ikke. För när de tog av ögonbindeln efter att bussen åkt visade det sig att det var en kryssningsbuss.
Så vi for mot stockholm. Hela vägen dit dracks det väl en hel del, och det blev även kex och ost när det blev paus.

Sen var det mat och sånt på båten som gällde när vi kom på å sen party så länge man orkade :-p
Jag som är en ovan drickare orkade inte  riktigt hålla igång lika länge som vissa andra haha. Men det berodde mest på min huvudvärk som jag fick senare på natten.
Så kl 3 gick jag och pernilla och la oss, halv 5 tror jag kristina och maria kom.
Linda och hanna har jag ingen koll på när de la sig, men jessica och emma vet jag mycket väl att de fortfarande var vakna halv 6 för då var de och knackade på och man hörde dem utanför :)

Det blev inte mycket sova av, men det är ju inte meningen att man ska sova på en kryssning heller :)
Vi har skrattat som bara den, så någon liten extra magmuskel borde man väl ha fått.

Dagen efter var det väl 8 trötta sillar som strök omkring på båten :) Jessica kom dessutom felknäppt till frukosten haha men så hade hon inte sovit många minuter då heller.

Under resans gång fick jag även stoppa handen i en påse och ta upp saker som jag sedan skulle gissa på vem de relaterade till.
Och dagen efter fick jag svara på en massa frågor som micke hade fått svarat på först och så skulle jag gissa vad han hade svarat på de frågorna. 21 frågor var de och jag hade iaf 16 rätt :)


Jag är verkligen jätte glad över det här. Det var hur skoj som helst.

Och nu när det gått en dag så börjar jag tänka, fan jag har haft möhippa och snart ska jag gifta mig, börjar jag bli gammal nu, börjar jag bli vuxen??? ;-)


I fredags fick jag ett Nora armband av min gubbe. Jag älskade det. Men sen var en pärla trasig och vi var tvugna att gå tillbaka med det så då hade det inga fler så vi fick ett nästan lika dant bara att pärlorna inte var frostade på det nya armbandet. Men jag Älskar det här armbandet också.

Jag är så glad att jag har den gubbe jag har, de barn jag har och de vänner jag har :)


2 kommentarer:

  1. Hej svejs! Nu var det langesen jag laste din blogg. Fy pa mig, och annu samre ar jag ju att skriva i min egna. Fy pa mig igen!! Hahahah! Kul att du hade en rolig mohippa! Verkade som om du fick gora jatte skojjiga grejjer!! =) Hoppas allt ar bra med er! Har ar allt bara bra! Halsa alla! Kram fran oss pa andra sidan polen!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Hoppsan!
    Ja vi väntar på lite uppdatering och bilder på din blogg :-p
    Vi såg ju iaf klippet där Tyler dansade på någons bröllop, Hur söt som helst var han ju, han får gärna komma hit och shejka lös på vårat också :)
    Allt är bara bra här annars, Emmy växer så det knakar och de andra barnen har precis fått sommarlov.
    Ni får ha det så super bra!
    Massa kramar från oss!

    SvaraRadera