fredag 8 juni 2012

oväntat besök

Igår när vi lämnat grabbarna på träning och åkt hem igen, klev vi in genom dörren å så hör jag micke säga - Men vad fan gör den där katten här.
Då ligger det en katt i vårat hallfönster. En katt som inte är våran.
Hehe, jaja de var väl bara att kasta ut den då. Undra hur länge den varit här???


Å Emelie hon drar ju såna historier hela tiden.
Pappa var här med sin hund för ett par dagar sen.
Emelie var ute och lekte på gården och micke hade varit på jobbet. Men när han kom hem till våran gård var ju emelie den första han träffade.
Sen kommer han in och börjar klappa Birk (pappas hund) och frågar - Är birk dålig?
- Nä det är han väl inte säger pappa.
Då har Emelie sagt till Micke att han måste ta det lugnt med birk nu för han är lite sjuk.


Och igår på träningen ställde hon hundra frågor till en pappa som var där. Han är pappa till williams kompis,
Så hon frågade väl om alla barnets syskon och allt man kunde fråga, och så frågade hon om syskonen var hemma nu.
Ja de är de svarade pappan.
Det är min lilla syster också säger hon då.
Men det är hon väl inte säger jag (Både jag och Micke var ju med där, och emmy satt i bilen)
Jo för jag har trollat hem henne fick jag till svar då.


Men här om dagen var hon faktiskt lite upprörd på riktigt.
Hon lekte med Emmy i babygymmet, och så kommer hon till mig.
- Mamma emmy har tappat en tand (hon låter helt förstörd när hon säger det)
- Nej det tror jag väl ändå inte säger jag.
- Jo titta då säger hon och håller fram sin lilla hand, och där i ligger det ett pärlsocker.
Haha det var faktiskt lite skoj, men hon trodde på seriöst allvar att emmy tappat en tand, hon hade tydligen glömt av att hon och elias bakat chokladbollar typ 10-15 min innan hon lekte med emmy.

Idag har pappa tagit med våran katt på kastrering. Jag har sagt till barnen att han är på ett slags sjukhus.
Så när Emelie pratade med pappa i telen lite senare så frågade väl han vad emmy gjorde.
Hon ligger på sjukhuset sa emelie.
-Jasså gör hon det, vad gör elias då?
Han ligger också på sjukhuset.
Tillslut tror jag vi låg där hela familjen :-p

Å hon är en fena på att lura i grabbarna att maten är klar fast den inte är det.
Jag förstår inte att hon tycker att det är lika kul varje gång.
Hon går upp på deras rum eller dit de är och säger att maten är klar, eller vi ska äta nu. Sen låter det som ett gäng elefanter kommer springandes å så kommer de in i köket å får bli lika besvikna varje gång hehe.  Så synd om dem!
Sen nu när maten faktiskt är klar på riktigt, då är det ingen som tror henne.

2 kommentarer:

  1. Hahaha jag blir alltid lika full i skratt när jag läser om vad Emelie hittar på :-D Vilken fantasi!

    SvaraRadera
  2. Ja hon e rolig ibland :) men ibland blir man lite knäpp i huvudet hehe :)

    SvaraRadera