torsdag 14 mars 2013

Lila piller

Nu vore det väl själva f-n om jag inte skulle bli frisk.
Har haft feber i 11 dagar å nu har jag fått medicin. Sån jäkla lättnad!!!
Ringde vc i Säter först, men nääääääää de hade ju inga tider och det verkade mest drygt om de skulle behöva jobba på det där stället.
Ringde företagshälsovården i Hedemora, där var de snälla och trevliga, dock hade de ju ingen tid förrän efter påsk. Å så länge hade jag inte tänkt vara sjuk.

Tillslut blev jag matt å frågade Micke om inte han kunde kolla med långshyttan om de hade nå tider eller om det ens var någon idé att ringa dit, jag e ju inte patient där och orkar inte ringa och tjabbla med ett ställe om de ändå skulle svara att tyvärr kan vi inte göra nått du e ju inte patient här. Men så sa de inte som tur var. Dock ville de att jag skulle åka till Falun så att jag skulle få hjälp på en gång.

Det roliga är ju när man kommer till Falun och de säger, det här är ju egentligen ett vårdcentral ärende.
- nähä menar du det. Jag har bara försökt få en tid på tre såna ställen, men om vi väntar tills de har stängt kanske jag kan bryta mig in och utföra lite prover själv.

Aja men förutom det var de jätte bra i Falun. Dock hade jag ju alldeles för hög sänka och de kunde inte hitta vad det var som gjorde det. Men nu jäklar har jag fått någon dunder antibiotika så nu hoppas jag väl på att bli frisk.
Fin lila färg var medicinen också.

Hade med mig Emelie som ett litet stöd.
Varje gång de skulle sticka mig sa hon
- det där kommer nog göra ont!
Haha vilken peppning, verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar