tisdag 12 mars 2013

Välja och vraka.

Snart är jag utbildad till polis :-p efter egna studier . under denna sjukperiod tror jag att jag sett alla brottsprogram som går att se på tv 4fakta.

Under min sjukskrivning för nått år sen kollade jag på alla sjukhusprogram och förlossningsprogram och djurpoliserna.

Så nu är det bara att välja om jag vill bli doktor, veterinär, barnmorska eller polis.
Tror ni de tar emot en självlärd person? Haha🚓

Nä veterinär har jag aldrig velat bli. Sjukvården har jag alltid varit intresserad av, men det känns som om jag valde lite fel i gymnasiet för att bli nått sånt.
Polis vill jag inte heller bli. När man sett det där 112 på tv vill man ju kräkas på folk som de tar hand om. Oftast är det nå dryga otrevliga fyllon, å är det någon kille som de plockar in ska det alltid stå någon dryg tjej och grina och skrika bredvid och bara förvärra allt. Nää bläää inte vill man plugga i flera år å sen går större tiden åt till nått sånt där skit.

Jag får vara nöjd med min behandlingsassistents utbildning. Jag kan ju välja att börja jobba som nå sånt om jag vill, men då skulle jag välja barn och ungdomar. Orkar inte ta hand om nå gamla alkisar och knarkisar.
Psyksjuka skulle jag kunna jobba med, det verkar lite roligt :-p

Men ja just ja, jag har ju ett jobb, jag får nöja mig med det då :-p

Nähä, äta lite citronkaka då och vila lite för de har jag ju inte gjort tillräckligt nu :-p



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar