lördag 16 mars 2013

Så gott!

Herre Gud vad god mat gubben kan laga! Jag är så proppmätt så jag knappt kan röra mig.
Simpel mat, men ändå så jäkla gott! Det blev hemmagjorda potatisklyftor, fläskfilé, egen gjord vitlöks smör att ha på köttet, bea sås och våran egen gjorda rödvinbärsgele. Å ska jag vara extra petig så är det hans pappa som odlat potatisen å vi hjälpte till att ta upp den i somras.

Jag älskar ju potatis i typ ALLA former, klyftor, kokt, stekt, som chips osv osv :-p
Jag är typ som Håkan i Sunes sommar.

Det är sällan vi äter makaroner eller spagetti här och det är jag glad för. Jag är inte så förtjust i det längre.
Det är nått jag verkligen aldrig är sugen på.


Idag "peppar peppar ta i trä" är första dagen på evigheter jag inte haft någon feber på hela dagen. Känns nice :-)

Här hemma ska vi bli kattmormor och morfar också. Kanske inte jublar så jätte högt!!!
Kan inte påstå att jag är så jätte förtjust i att ha kattungar hemma i mitt hem. Jag gillar mest kattungar när de bor i någon annans hem :-p då är de Goa och söta. Men att ha flera stycken här hemma, njäää men men nu är det som det är.
Men det ska ju bli lite spännande å se hur de kommer att se ut iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar