måndag 14 februari 2011

alla hjärtans dag

Yes den dagen är det i dag. den var riktigt kul att sitta i bilen med barnen och vänta undertiden Micke var in på affären och handlade mat.
Vi hade parkerat utanför en blommaffären och i den var det fullt med killar/karlar som alla var där och handlade samma sak (röda rosor)
Jag tyckte det var skoj att sitta där och titta och fundera på om killar aldrig förbereder nått. För typ 90% av de där killarna kom det nog som en chock att få veta att det var alla hjärtans dag i dag så de fick panik springa in på affären efter jobbet för att skaffa nått så frun skulle vara nöjd. haha

Annars har det mest varit jobb i dag, jobb jobb jobb.

Glömde ju att berätta att efter att barnens pappa varit här i lördags så körde vi honom till hans kompis björn och med sig dit hade han pizza.
När vi stannat och skulle släppa av honom blev emelie jätte ledsen och arg och grinade och skrek, jag frågade henne varför hon var ledsen och hon svarade: Jag vill också följa med och mata björnarna.
Hur jag än förklarade så vägrade hon förstå att pappas kompis hette björn.
När vi kom hem var hon snabb med att tala om för Micke att pappa skulle mata björnarna.
På söndagen när de pratade med sin pappa i telefonen så började emelie fråga om de där björnarna igen å så sa hon:
- Vad heter björnen då?
- Men det är ingen björn det är en pojke som heter björn sade jag där brevid.
- jaha heter han pojke svarade hon.
Så hon lär väl fortsätta tro att pappa matar björnar för hon verkar ju vägra gå med på nått annat :)

Annars i dag har de inte hänt nått, eller jo de har de väl men de är saker jag blir arg över så de tar jag inte ens upp.

Nä nu ska jag kika på min nya mobil, för ja just ja de har visst hänt nått, vi var ju iväg så jag kunde skaffa en ny mobil så nu ska jag gå och starta den.

natti på er.

3 kommentarer:

  1. Just ja, glömde nog berätta vad Emelie sa för något när jag passade barnen en vända!:D Elias pratade om deras faster Malin, och då hörde Emelie fel och trodde genast att vi pratade om Molly. Hon frågade på en gång var Molly höll hus, och då berättade jag att hon fanns uppe i himlen. Då frågade hon:
    - Men vill du inte hämta hem henne då?
    - Jo, självklart vill jag det, sa jag.
    - Varför gör du inte det då? frågade hon.
    - Jag når inte upp till henne, sa jag då:)
    - Men om vi bygger en trappa så kan båda gå upp och hämta hem henne:)

    haha, så himla söt! Om det vore så lätt!!!:):)

    Kram

    SvaraRadera
  2. mata björnarna!! ha ha ha, hon är ju för rolig!!

    SvaraRadera
  3. Agnes: ja hon har mycket funderingar hon :) en dag kanske hon har byggt en trapp till dig :)

    Erica: haha ja hon har ju sina kommentarer som kan va lite kul ibland :)

    SvaraRadera