lördag 19 februari 2011

hä var nära

Mmm i dag var de inte skoj på jobbet. Vi var under jord och var påväg ner då vägen helt plötsligt var skit kass. Jätte blött, lerigt och stenigt. Rätt som det var gick det inte att bromsa bilen längre utan den bara for fram fast jag hade bromsen i botten!!  Så i med handbromsen också å då tog det tillslut stopp precis innan en kurva.
Näää de var INTE roligt! 
Det ironiska i de hela är att jag sa till min kompanjon när vi tog bilen :  de här bromsarna känns ju jätte konstiga, vi får väl vara glada om vi överlever den här färden å så händer det där.
Så jäkla skönt att det inte kom en mötande lastbil iaf, inte för att en bergvägg skulle vara bättre men ändå. Vi behövde varken krocka med lastbil eller vägg jag han få stopp på bilen precis innan.
Nä hu då, längtar inte direkt tills nästa gång vi ska ner.
Nu var det väl inte bromsarnas fel att de blev som de blev utan de var väl mer att vägen var skit skulle jag tro.


Jag har även fått en stjärna i himmlen i dag, eller nä de har jag kanske inte fått men jag har gett mig en själv eftersom ingen annan gör de ;) 
Nä då inga stjärnor här, men jag var lite snäll i morse när jag var så stressad att hinna till jobbet, men jag tog mig ändå lite tid att tända en brasa i spisen så att darlingen skulle ha det lite varmare i morse när han vaknade. Vore ju tråkigt om han skulle ha lyckats frysa ihjäl för att det var så kallt.

Gud måste ha missuppfattat mitt gnäll om kylan. Nej du Gud det var inte mera kyla jag bad om det var för fasen lite värme!!!  Tror jag måste prata med honom där nere i stället :)

Efter jobbet for iaf jag å gubben till min far som fyllde år i dag.
Å nu har vi lite lördags mys med tacos :)    GÖTT!!!

Näää snart e de dags för att sova för att orka med ännu en arbetsdag.

bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar