tisdag 22 februari 2011

match

Tisdag i dag, ledig ledig ledig :)
Körde william till skolan i morse sen for jag och barnen hem för att fixa lite innan vi skulle åka till doktorn med elias.
MEN vi behövde inte åka till någon doktor för förvirrade jag hade lyckats skriva ner 2 datum på papperet så jag kände att det var bäst att ringa upp och fråga vilket av datumen som stämde å de visade sig att det inte var förrän på torsdag han skulle dit.
Så de blev å mysa runt lite hemma innan det var dags att hämta william i skolan igen.
Sen blev det att baka lite sockerkaka och barnen bakade chokladbollar.
Men jag vet inte riktigt ja, jag gjorde dubbel smet men det blev inte så supermånga bollar så de var nog rätt mycket som hamnade i magen.
Emelie vet jag att hon inte lyckades med en enda boll för jag såg hur hon åt och åt :)

Vid fikat lyckades emelie spilla saft på sig så vi fick ta av alla hennes kläder, då säger hon
- Mamma kan du ta av mitt huvud också.   Men hmmm ja tror faktiskt hon är sötare med huvudet på så dfe får hon då behålla.

När Micke kommit hem (fikade vi först) sen fort vi på hockey match. Säter spelade mot Fagersta igen, å de var lika elaka och dåliga som förra gången. Jag sa till Micke att om jag haft ägg skulle jag ha kastat dem på de elaka spelarna :)
Elias frågade redan efter 3 min vem som vann,   mmmm de är tålmodoga de där små.

I slutet av matchen blåstes de av en sväng för helt plötsligt var det 2 puckar på planen. William kunde ge mig svaret på den frågan hur de kunde vara så när vi kom hem. Tur att inte spelarna visste att barnen var där med oss haha.,  Nä men det var inte något av våra barn som lyckats få in en till puck på planen utan det var nått barn som william kände.

På vägen hem han elias säga att han ville ha kvällsmat när han kom hem sen på typ 10 sek somnade han. Trodde han skojade men de gjorde han visst inte märkte vi sen.
Han är en sån där hårdsovare så somnar han i bilen så kan du i princip göra vad som hellst. det är bara att lyfta ur honom å ställa honom mot en vägg så kan han stå där och sova, du skulle antagligen kunna spränga en bomb brevid honom utan att han skulle reagera eller lägga honom på en spikmatta.

Nä nu ska jag fortsätta kika på tv å äta min macka, sen e de läggdags. Micke är å spelar hockeymatch så han blir väl sen hem skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar