fredag 22 juli 2011

höst

Har det gått och blivit höst eller?? det känns iaf så. Lite tråkigt tycker jag. Eller jag tycker jätte mycket om hösten, MEN jag vill gärna ha lite sommar först.
Vinter vill jag inte ha, BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.  Enda fördelen med den där vintern är att man slipper alla äckliga smådjur.
Här om dagen när vi lagt oss och släckt, kände jag hur det nöp till på armen, så jag flög upp och tände lampan. Då var det en äcklig jäkla tvestjärt där som hade nypt mig.  SÅÅÅ vidrigt.
Å även om Micke såg till att de lilla äckliga djuret kom till tvestjärtshimlen kan man ändå inte slappna av efter det där, för man tänker att den har en vidrig liten familj någonstans som bara väntar på att komma och nypa en.

Och igår när jag och emelie låg på soffan och vilade lite middag så upptäckte jag när jag gick där ifrån att det kröp en fästing på kudden precis vid emelies huvud.
Antagligen har väl hon varit ute och lekt någonstans å den satt sig på henne, för jag är ganska säker på att inte jag varit ute och krypit i nå gräs eller klättrat i några träd.

Igår var vi ute på stan å kikade på moppar å traktorer. Massvis med folk var det. Men man blir ju störd på alla som måste komma å åka med sin bil mitt i paraden. Är det nått sånt där på stan kan man väl för farao ta en annan väg!!!

När vi kom hem blev de inge roligt för jag hade så grymt jäkla ont. Som urinvägsinfektion fast tusen gånger värre. Shit vad ont de gjorde! kunde varken sitta, ligga eller gå.
Vanlig urinvägsinfektion är jag ju van att ha och njurbäckeninflamation, men de här de var nått annat, fuck!!
Det konstiga var att jag var till min barnmorska på morgonen å hon tog ett urinprov av mig eftersom jag nyss haft urinvägsinfektion för nån vecka sedan. Det provet visade bra, å jag hade inge ont när jag var där heller.
Men när vi kommit hem där på kvällen å jag fått så där skit ont kom Mickes mamma å passade barnen å  micke körde mig till sjukan. Jag e totalt anti att åka dit för onödiga grejer, men igår känndes  det som om det fanns de alternativet eller hoppa framför tåget. Så jäkla ont gjorde de.
Å när jag var där visade mitt urinprov att jag hade urnvägsinfektion så jag fick ny medicin.
Dokorn tyckte det var konstigt att den förra medicinen inte tagit bort alla bakterier.  Det jag tycker  är konstigt är att ett prov på morgonen  visar bra och ett på kvällen visar dåligt.
Aja jag är glad att jag fått medicin nu så de kan gå över.

Nu pimplar jag cintronvatten som en tok. Igår stod jag och micke och fixade till cintronen som skulle läggas i vatten, då ville ju emelie också vara med och skära, så hon fick kantbitarna som vi inte skulle använda.
Sen skulle hon ha en skål också vilket hon fick, för jag tänkte att hon kan väl få låtsas att hon också grejar.
Lite senare ser jag att katterna tydligen också fått citron vatten.. Vid deras matskålar stod skålen emelie fått av mig å i där hade hon citronbitar å vatten.
Vet inte riktigt om katterna uppskattar de riktigt, men skulle de råka göra de kanske de också slipper urinvägsinfektion.

Nähäpp, den här åskan verkar aldrig vilja sluta så de är väl bäst att dra ihop datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar