söndag 24 juli 2011

Mini semester

Igår var vi på en liten mini semester med alla barnen. Vi kan ju inte åkte iväg på någon riktig semester eftersom Micke inte har någon semester att ta ut och för att man inte direkt blir tät av att vara sjukskriven.

Barnen hade varit uppe länge på kvällen i fredags fast vi försökt att lägga dem i tid eftersom vi skulle upp tidigt på lördag morgon.
Men trotts de kom elias och emelie ner och väckte oss färdig klädda och klara på morgonen sen. William låg kvar uppe och sov.
Å emelie brukar man få tjata på en halv dag om att hon ska gå och klä på sig, annars drar hon gärna runt i pyjamas hela dagen.
Men igår hade hon piffat till sig med kjol och grejer så det var lite kul :)

Vi hade talar om att vi skulle åka till stockholm och titta där fjärilarna  bor med jimmy och Nellie.
Kl 8 hade vi bestämt träff med jimmy på bensinstation (st1) i hedemora så vi svängde in där och parkerade brevid en grå liten trisst byggnad som finns alldeles brevid där.
Då kollar emelie lite förvånat på mig och frågar - Va, mamma, är det här fjärilarna bor??
Haha, ja tänk vad trisst det skulle ha varit om de bara hade varit i de där grå lilla fula huset.

Fjärilshuset i hagaparken var iaf helt ok. lite litet. och typ 800 grader varmt, men de var skoj ändå :) Svetten typ rann av oss allihopa.
Hade man vetat de kanske man skulle ha tagit det där stället sist :)

Sen blev det iaf Junibacken, vilket jag inte alls tyckte var värt pengarna. Barnen hade väl kul, men jag tyckte det var pytte litet, trångt och äckligt. Köa i hundra år utanför, sen till maten, sen till det lilla tåget. Å det var som att vara i en myrstack, fast med människor, det var folk exakt överallt.
Nä de stället kan jag gärna slippa att besöka igen.
Men sagotåget var iaf väldigt bra och fint gjort!!!

Sist blev det skansen, å det var skoj. Barnen tyckte det var riktigt kul att kika på alla djuren och de tyckte vi med.
Man skulle haft mer pengar och mer tid så hade man kunnat hitta på flera saker. Men det blev verkligen en heldag igår iaf.

Å fast vi hade 3 barn å brorsan bara hade ett så tror jag det ändå var han som hade fullt upp med att hålla koll på nellie, för man han knappt blinka så var hon borta haha :)

Måste skryta och säga att jag var hemskt nöjd med de tre små igår. Det var snälla och duktiga tycker jag och det var inget problem alls med nått.
Emelie som kan vara en riktig vilding när man ska sitta still och äta och sånt, satt still och var så snäll så.
Nä det var faktiskt en lyckad dag måste jag säga!! Å skoj att kunna hitta på nått med brorsan å hans dotter också. annars har man ju så fullt upp jämt.


Idag var Maggan förbi här och så fick barnen lite kläder hon köpt till dem när hon var i usa å så fick vi present till den lilla bäbisen.
Även Hanna (Mickes syster) hade skickat med en present till bäbisen.  Sååå skoj :)      SUPER TACK till er!!!
När man ser alla dessa små kläder är de så svårt att tänka sig att man ska ha en sån liiiiiiiiiiten bäbis igen.
Fast man kanske inte ska säga för mycket, då kanske det kommer ut en 7 kilos bäbis som e 60 cm lång, å de vill jag då INTE!!!!

Näää nu är det matdags. Idag har jag lagat  pommes och nått kokt kött. HAHA, stort skämt. Micke Picke har lagat maten så klart :)  Han e så duktig så.















2 kommentarer:

  1. =) tyckte precis som du om Junibacken, endast sagotåget va bra, inget ställe jag vill tillbaka till...vilken "gosig" mage du fått =) kram mia

    SvaraRadera
  2. haha gosig och gosig vet jag inte, det börjar bli långt ner till fötterna nu :) å ändå är det en sån väldig lång tid kvar känns de som. Kram Maria

    SvaraRadera