lördag 28 april 2012

Igår var jag, Emelie, Emmy, min bror och Nellie på Sportys i falun.
Grabbarna var i skolan, så vi fick roa oss själva.
Sen var Jimmy med hit en stund och hälsade på och han å barnen käkade mc donald mat.
Måste säga att emelie var väldigt snäll och skötsam hela dagen.

Senare på kvällen hade  vi ju fredagsmys som vi alltid har på fredagar. Och så kikade vi på svensson svensson filmen. Den var rätt kass tycker jag. Serien svensson svensson var jätte rolig när den gick på tv, men denna filmen sög.
Sen när barnen lagt sig hyrde jag å micke machine gun preacher, å den var riktigt bra tyckte vi.
Oftast när vi ser på film är det bara konstiga och dåliga filmer men den där var riktigt bra,

Idag har vi varit barnvakt till nellie undertiden jimmy jobbade.
Plus att william har haft en kompis här och fyra av grannbarnen var här, så det var en drös barn kan man säga.
Elias var på kalas mellan 11-14 men sen var ju han också hemma.
Men trots att vi drev någon typ av fritidsgård idag har vi fått massa saker gjorda.
Micke och hans pappa har varit här med traktorerna å vagnarna och tagit bort en massa av alla träd, ris å buskar vi har haft ner och samlat ihop.
Jag har målat garagedörrarna.
Och sen när Jimmy kom så hade han med sig sin lastbil så vi fortsatte ösa på en massa takpannor på den.

Å så har vi ju till barnens stora lycka, tagit fram studsmattan.
Även dammsugit mellanvåningen har jag gjort, för det är ju ett måste när barnen ränner ut och in.
Å Micke har lagat god mat.

Dessutom hittade jag och Jimmy en död mus. Den hade tagit självmor i en hink full med vatten.
Jimmy som är lika känslig som jag i vanliga fall blev kräkfärdig. Men jag måste säga att jag själv tyckte att den var söt.
De lär väl ha legat där ett tag, så den hade delats från sitt skin. så pälsen låg lite brevid å musen var helt bevarad annars med en rosa liten kropp, sån de har när de föds. Jätte söt var den!

Nix, för en stund sen hoppade barnen i säng, efter lite godis ätande å filmtittande. Så nu ska väl jag å micke hitta på nått som vi tycker är bra. Men det är ju så svårt på helger för de visar ju bara skit då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar