måndag 16 april 2012

påslovet e slut

Men  vad är det här. Hur deprimerad blev man av att titta ut genom fönstret i morse och se att de snöade och att hela marken var vit :(
Dessutom missade killarna bussen i morse så man var tvungen ut i snön och köra dem. Då var jag inte så värst glad kan jag säga.

Denna vecka har jag ju varit kass på att skriva nått.
Men förra måndagen var vi iaf hemma hos bror och käkade tacos, min familj, syrran, mormor och morfar och så var jenny förbi en liten snabb sväng också.
Alltid skoj att träffa henne!

Hmm vad har hänt mer då. Jo just det. Linda och William var här och hälsade på en dag också.
Tyvärr hade jag haft magkatarr i två dagar så jag bara legat på soffan så jag hade inget fika att bjuda på. MEN om ni kommer igen linda, lovar jag att köpa hem nått :)

När jag låg med M-katarren så var iaf pia iväg med emmy till bvc. Hon hade tid där.
Å Emmy vägde 6570g och var 65cm (41cm runt huvudet)        Hon växer så det knakar.
Nästa gång hon ska dit är det dags för vaccination igen :(    Ser inte fram emot att följa med på den med tanke på hur skeptisk hon blev mot micke efter att han varit iväg på det med henne.

Vi har även varit och hälsat på erica och magnus och kikat på de nya fåren.

Å så har vi varit på 40 års fest. Kristina hade sin fest nu i helgen och det var riktigt trevligt!
Emmy var med till kl 20,00 sen kom syrran och hämtade henne. Hon var ju hemma hos oss och passade de andra barnen.
Vi hade tänkt underlätta för henne genom att ta med emmy för hon är ju så lätt att ha med sig.
Men sen vid 20,00 tyckte vi hon skulle få åka hem och sova, för hon var så trött MEN hon e ju väldigt nyfiken på vad som händer runt i kring henne så hon ville inte riktigt koppla av.
Vi själva åka hem runt 22-22,30.
 Vi är ett par riktiga party prissar haha, nä då men vi ville lösa av syrran så hon skulle få åka hem.
Och så måste vi ju kliva upp tidigt på morgonen (trodde vi).
Meeeen Emmy sov till 09,45 dagen efter så det var ju lugnt.
De andra barnen klev ju upp tidigare men de satte sig och kikade på film.

Annars har vi inte haft tid och ork att vara iväg på nått nu under lovet.
Barnen har nog haft det bra här hemma också. De har ju varit ute och lekt med grannbarnen varje dag.


Igår körde jag och Micke lite rensning här på gården.
Vi sågade ner en Tuja/thuja.   Den har stått och sett död ut länge.
Och så sågade vi ner diverse buskar och lite trädgrejer. Eller Micke sågade och jag hjälpte till att släpa allt till en hög och krattade upp allt smått efteråt.
Det blev en ganska stor hög. Vi skulle nästan kunna ha en majbrasa här hemma ;-)
Sen kom Jimmy med lastbilen så kastade vi på en massa takpannor på den. Vi har ju tre olika högar här på gården som vi inte vill ha liggandes så där.
Ser fult ut.
En hög fick vi plats med på lastbilen. (Han hade varit till en annan innan å hämtat tegel där också så han hade redan lite på flaket)
Men han ska komma tillbaka nästa vecka eller nått och hämta resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar