fredag 20 april 2012

rullar

Määh, vad har de gjort med min blogg?? Jag fattade ingenting nu när jag skulle in och skriva :(

Jag och Micke Picke har nyss kommit hem från att ha varit och lämnat Elias och Emelie hos deras pappa.
Å när vi ändå var där så passade vi på att köpa oss en varsin rulle på en pizzeria där. Det är enda stället jag vet som har massvis med rullar att välja på och de är ju så gott. Jag väljer alltid pommesrulle å det gjorde jag även denna gången.

Jag har försökt ladda hem spel till min mobil, men inget vill funka och efter det skriver min mobil bara med stora bokstäver hela tiden också, grrr jag hatar min tele.

Idag när jag och barnen var hemma och två grannbarn var här hörde vi helt plötsligt värsta oljudet och det vibrerade i hela huset.
Barnen blev rädda att det åskade, men jag svarade att det nog bara var tåget eller någon stor lastbil.
Inte för att jag hört det där ljudet någon gång förut, men man vet ju inte, någon gång kanske de kan låta så hehe.
Men det lät iaf jätte illa, och jag tänkte en kort sekund att jag nog borde gå och kolla om det var nått för det lät ju verkligen inte bra.  Meeen eftersom det blev tyst struntade jag i de. Tänkte att det var väl bara nått som for förbi då.

Sen kommer grannbarnens storebror över och berättar att ett lastbils släp vält och nu låg utanför deras hus.
Vi har ju sett spåren och sett att den har vält utanför vårat hus och så har den släpats med bort till deras.
Först har lastbilen varit ner i diket två gånger en bit innan vårat hus, sen ser man hur den har vält typ vid vårat hus och förstört mitträcket på många ställen.
Men har svårt att förstå hur den kunde fortsätta en sån bit efter att den vält. Men aja, de får man la läsa i tidingen sen.
Såg att de stod lite om det nu men inte själva orsaken. Men jag vill poängtera att det INTE är jag som har lämnat någon kommentar i tidningen haha. Antar att det är grannfrun för jag såg att det var ett kort på lastbilen taget från deras gård.

Men nästa gång jag hör nått ska jag titta ut. Det kan ju faktiskt vara folk som blir skadade å då lär man väl hjälpa till.
Det har ju hänt flera olyckor just efter denna vägen utanför våran lilla by/gata. Jag förstår inte vad det är som gör att det blir så, det är ju inte direkt någon krånglig väg.

Nix pix, nu ska vi äta lite chips å kika tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar