lördag 7 april 2012

ringar

I torsdags var jag på möte på jobbet å så passade jag på att hälsa på alla gamla jobbarkompisar. Efter det åkte vi hem till linda och stannade där i några timmar, för lite snick snack och fika :)

Sen på torsdagen åkte jag och micke upp till borlänge för att kika på ringar. Men vi hittade inga bra.
Å så är det ju så tråkigt för säger man att man ska gifta sig så kommer de ju med de dyraste, för de är ju så bra, ja egentligen är det ju bäst å så passar det ju så bra till ringarna vi har.
GLÖM DET!!
Jag vill inte ha en ring för 6,15 tusen. Varför ska jag ha nått så dyrt på fingrarna. Då tappar jag väl bort den bara.
Det finns ju lika många fina som kostar 2-3 tusen. Men näää de går ju inte att ha om man ska gifta sig.
Det är väl vi som ska tycka ringarna är fina å sen är det väl skit samma om de kommer ur en tuggummiautomat. Bara vi är nöjda så!!
Å för den delen var alla svindyra ringar de visade fuuuuuula. så nix pix det blev ingen uppe i borlänge iaf.

När vi kom hem funderade vi på om jag skulle ta en av mammas gamla ringar. Inte för att vi var snåla alltså utan för att det skulle vara en fin gest mot henne. Att hennes ringar får fortsätta vara med.
Jag har 4 av hennes ringar, men det var ingen som gick sig riktigt bra ihop med min ring jag redan har.
Eller en av ringarna tycker jag jätte mycket om, men den passar verkligen inte till min andra.
Så idag har jag och Micke varit ute på nätet och kikat på ringar och beställt. Vi får se vad det blir för nått haha, Det är ju lite svårt med storleken eftersom alla länder inte har samma tabell.

Ifredags var vi också till borlänge för jag kom på att jag borde ha köpt byxor till emelie när vi ändå var där uppe. Hon börjar ju få brist på de. Men nu har hon fått några nya par.

Senare på fredagen var vi hem till erik och jessica där vi gjorde i ordning påskmat tillsammans och åt.
Är nog enda påskmaten som blir för våran del. Om inte vi får för oss att göra det själva här hemma någon dag då förståss.
Barnen har ju varit hos sina mammor och pappor så eftersom inte de har varit hemma har vi inte gjort något eget påskbord här hemma.
Förra året gjorde vi ju i ordning sån mat och så kunde vi sitta ute och äta för att det var så varmt.
Men det är det ju inte nu :(

Idag har vi haft en riktig mysdag. Har verkligen bara tagit det lugnt. Kollat på filmer. Lekt med emmy. Hämtat thaimat i borlänge å bara haft det myyyyys.
Skönt att ha såna dagar ibland, då man inte gör nått alls typ. Vi har ju sällan tid för sånt å när vi väl brukar ha fått alla barnen i säng somnar vi själva i soffan juu.

Nää nu ska jag fortsätta kika tv. Men micke tvingade mig att gå in på min mail för att kolla om jag fått info om en auktion jag vunnit åt honom på tradera, så då blev jag liksom kvar här. För jag måste ju bara kolla, mail, tradera, lindas blogg, ericas blogg, tårtbloggen, bröllopssidan, massa trådar på bröllopssidan, ebay och skriva min blogg, men jag är snart klar säger jag till micke hela tiden hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar