onsdag 2 mars 2011

hockey

Igår kväll blev det hockey. Säter vann så klart :)  Måste säga att de är riktigt bra och matcherna är faktiskt väldigt spännande nu när de kommit till play off.
Det är helt fullsatt och alla skriker när de tycker domaren gör fel å hurrar när de blir mål, det är en riktig stämning där.
Aldrig trodde jag väl att jag skulle tycka hockey var roligt.
Efter matchen stannade jag kvar en liten stund för att kika pytte lite på Mickes korpen match.
Men om man säger att a-laget är som ett gäng kackerlackor som är överallt å hela tiden så kan man säga att korpmatchen var som att titta på ett gäng sniglar :)
Nää då nu var jag elak. Gubben, jag vet att du läser detta så ni var jätte duktiga!

Idag var det jobbet igen som vanligt och sen hämtade jag barnen på dagis för jag skulle låna dem i några timmar. Vi for hem till pappa å pia å hälsade på så barnen var då så nöjda så.
Jag hade sagt till barnen innan vi for dit att pia var lite sjuk så vi fick lov att hjälpa henne lite.
- Ska vi bära henne frågade emelie
- Nä bära behöver vi nog inte göra, men vi kan hjälpa henne med andra saker.
- Jag skulle nog kunna bära fötterna säger emelie då.

Sen kom barnens pappa och hämtade dem å jag åkte hem till gubben för att käka och kolla på en lite läskig film. Inte världens bästa men den gick väl att se.  Vacancy hette den.

Nu ska jag alldeles strax dyka i säng för att sova tills det är dags för jobbet igen.

Tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar