tisdag 1 mars 2011

men hur blev det nu då.

I dag var jag på gyn på avesta lassarett. De skulle kolla upp lite noggrannare om varför jag har ont i nere magen så ofta. Har ju haft det i typ över ett år.
Sen på ultraljudet så ser hon någon slags boll i livmordern, så hon säger att jag nog är gravid.
-Nej säger jag det är jag inte (för de har jag kollat upp själv för att inte få en sån suprise när man var där.)
-Jo jag tror nog att du är gravid annars vet jag inte riktigt vad det här är.
(Nää de vet ju inte jag heller, det är ju själva anledningen till att jag är där)
När hon gjort klart allt hon skulle göra så fick jag med mig nått papper ut som jag skulle lämna i receptionen och där skulle jag även lämna ett urinprov på samma gång så skulle de göra en gravtest å jag skulle få svar på det direkt.
Och jag var INTE gravid vilket jag redan talat om, men min tid hos doktorn var ju slut så vad sjutton var det för en boll jag har.
Jag hoppas hon tänker höra av sig nu när hon borde ha fått papperet av receptionisten å sett att jag inte var gravid.
För det intressanta för mig är ju inte att veta att jag inte är med barn, såna test kan jag göra hemma. Jag vill veta vad det är för boll.,
Jaja hon får till på fredag på sig att höra av sig annars får jag väl ringa dit. eller bör jag vänta tills cellprovs svaret kommit?? hmm... ja de är svårt de där.
Eller så väljer jag bara att åka till falun och göra om samma sak igen då.

Eller som tredje alternativ så kan jag väl tradera hem en ultraljudsmaskin till ett bra pris och googla på nätet om vad det är jag ser.

Även om det inte är nått allvarligt (för de är de väl inte hoppas jag) så borde man väl få ett svar och nått man kan göra åt de, eller ska hjag fortsätta gå runt med ont i magen, hmm, ja det är svårt de där, därför valde jag ett simpelt städjobb i stället för att bli doktor.

2 kommentarer:

  1. Men oj, ja, det är klart att du måste ringa dit och fråga. Vad kan det vara liksom? Det är ju inte du själv som ska veta. Hoppas att det går bra! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jao, jag ska försöka göra det. men hon får några dagar till på sig att höra av sig.
    Kraaam

    SvaraRadera