måndag 16 januari 2012

ja alla komplimanger är bra :)

Egentligen borde jag sitta å gneta på cykeln just nu, meeeen idag är jag lite trötter så det får vänta.
Om jag inte råkar piggna på mig lite senare då :)
Vi har iaf satt i våra uppladdningsbara batterier så nu kan jag se hur långt jag cyklar. Å oj vad mycket längre tid allting tog då haha.

Var på efterkontroll hos barnmorskan idag också.
Allt gick bra!
Jag hade tydligen en av de bästa (eller hur fasen man nu utrycker det) knipmuskler hon varit med om så här nära inpå en förlossning, så jag behövde inte hålla på med massa knipövningar om jag själv inte ville de då.
Ja så här i min ålder får man vara glad för de komplimanger man får haha, så jag är väl glad att jag är en sån duktig knipare.

Men det känns som om kroppen återhämtat sig bra mycket snabbare den här gången än när jag fått de andra två.
Nu menar jag ju invändigt för vikt å degmage de har jag inte blivit av med.
Eller jo, det är ju bara 4 kilo kvar till inskrivningsvikten. Men inskrivnings vikten var ingen bra vikt så mer än så måste jag ju försöka gå ner.

Men fy vad fruktansvärt tråkigt det är att försöka tänka på vad man äter. Sen kommer helgen å då får man äta vad man vill.
Och alla vet väl hur det blir då, man äter ju upp allt de man missat under veckan haha :-p 
Nej då så illa är det inte, men nästan.

I morgon ska emelie på synundersökning, vägning och mätning och emmy ska på läkarkontroll.
Ja nuförtiden går tiden väldigt fort tycker jag, tillskillnad mot de där sega 9 månaderna som man var gravid.

2 kommentarer:

  1. dina 9 mån som gravid tog nog bara tid eftersom du var hemma typ hela tiden... jag tycker ju tiden går så himla fort, men det är väl för att jag jobbar.
    Bra att du kniiiiiper! Det borde jag öva mer på!
    pöss

    SvaraRadera
  2. haha fast jag har ju inte gjort en enda knip övning.
    Jag kanske har såna bra knip muskler för att jag har så svårt att låna någon annans toa haha, det är väl ändast vid sådana tillfällen jag kniper :-p

    Jao de kan vara så, eller för att jag inte alls gillar att vara gravid. Jag e inte gjord för att vara en gravid människa, jag tar gärna bäbisen men skippar den där tiden innan :)

    SvaraRadera