måndag 2 januari 2012

tandläkaren

Vad dryga de är! (tandläkaren alltså)
Idag hade elias tid hos tandläkaren så jag fick kliva upp tidigt för att väcka barnen.
Man måste kliva upp ungefär hundra år innan den utsatta tiden för dessa barn är så grymt sega och långsamma på morgonen. Det spelar ingen roll om jag får väcka dem eller om det redan är vakna men allt de ska göra tar sån lååång tid.
Jaja så idag blev det stress i slutet precis som vanligt sen när vi äntligen kommer in till tandläkaren kommer typ alla som jobbar där ut i väntrummet.
- Oj, hej! vi har strömavbrott så vi kan inte göra nått idag så vi får nog höra av oss om en ny tid.
Ååååå all denna stress i onödan. Å inte hade vi behövt kliva upp heller.

Jaja, nog snackat om de nu.
Efter ett års kalaset var emmy helt slut. Man skulle kunna tro att det varit en riktig supar fest hon varit på :)
Kalaset började 16 och vi åkte därifrån ca 19. Under den tiden hade hon hunnit ätit och somnat om. Vi åkte hem å hon fortsatte sova.
Kl 22-22,30 sa jag till Micke, men nä nu får vi lov att ta upp henne så hon får äta lite.
Micke plockade upp henne, böt blöja å kläder å matade henne å hon åt och somnade om igen.
Halv 2 tänkte vi själva gå och lägga oss, men jag sa till micke att han kunde gå ner och lägga sig för hon skulle säkert vakna snart för att äta så då kunde vi komma ner.
Men han ville inte gå ner själv så vi fortsatte å kika på tv å lyckades väl somna.
Vid tre vaknade vi och emmy hade fortfarande inte sagt ett pip så då sa vi att nä nu går vi ner iaf, så vi lyfte med oss vagns delen och gick ner och la oss.
Halv fem hörde jag lite gnyenden så jag kikade ner i vagnen men hon sov än men lät lite bara.
Men jag tyckte att hon borde äta så jag tog upp henne å matade henne, hon åt men öppnade inte ögonen en enda gång.
Så sen fortsatte hon bara sova som ingenting. 7,30 vaknade hon till så jag tog upp henne, bytte blöja å kläder å matade henne sen slocknade hon igen.
Vid halv 11 tiden vaknade hon upp på riktigt och då låg hon bara och tittade på mig och log och log :) Hon såg så goo ut.

Hon har ju börjat de senaste dagarna att le till en om man tittar henne i ögonen och pratar med henne.
Ja hon har ju smilat sen i början, men då är det ju omedvetet nu är det mer medvetet.

Nyår firade vi hos Mickes pappa med två av hans systrar och deras familjer.
God mat fick vi och super trevligt var det!
Barnen var rätt så lugna faktiskt.
Vi hade tagit med två filmer till dem också ifall de skulle börja spåra ur :)
Nu spårade de väl inte ur men de fick kika på dem ändå för att ha nått att roa sig med. Vid 21-22 hade både Emelie och Elias somnat. Så när klockan slog 12 fick vi lov att väcka dem för de ville ju också se fyrverkerierna på himlen.

Igår var vi bjudna hem till Mickes mamma på käk. Potatisgratäng och ÄLGkött. Det kan väl aldrig bli fel :)
Idag ska jag bjuda mina barn på mat. Kåldolmar, haha, de kommer inte jubla av lycka direkt :)

Nähä nu ropar Emmy så nu måste jag pysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar