fredag 6 januari 2012

nu är julen nästan utkastad

Vad snabbt den här julen har gått!
I vanliga fall brukar jag vara ruskigt trött på alla julsaker innan självaste julafton har kommit, så dagen efter nyår brukar de åka ner om de ens får vara kvar så länge.
Men nu när man skulle ta ner alla dessa julgardiner kändes det som om man nyss satt upp dem.
Det var nog första gången jag hade den känslan.

Men fyy vad tråkigt det är att stryka stora gardiner.
Panel längder går väl bra för de är så smala, men nu har jag börjat tycka att det är lite tråkigt med såna gardiner.
Det blir lite mer mysigt med riktiga gardiner, men man får ju lida pin innan man strykt klart dem :-p

Granen behöve jag inte ta hand om nu iaf för den slängde jag ut direkt efter jul eftersom både emelie å katten lyckats riva den ett par gånger.

Annars har det varit full rulle här idag. Elias har haft en kompis här och William har haft en kompis och har än för han ska sova här i natt.

Annars har det inte hänt så mycket idag, har målat lite bara å strykt gardiner, men jag har bara varit hemma å haft den bra.

Tacos käkade vi nu på kvällen, mmmmmmmmmmmmmmmmm :) världens godaste!

Igår läste jag mina blogg inlägg sen 2010 där såg jag att jag hade skivit att 2011 skulle jag minsann börja julhandla i tid, moooooohaaaaahahaha.
Gick väl ännu sämre detta år eftersom jag till och med slog in julklappar på självaste julafton.

Hade även bett om att Jay Smith skulle få vinna idol för då skulle jag köpa alla hans skivor.
Visst vann väl han?
Jag har dock inte hållit mitt löfte för jag äger inte en enda skiva med han på, men å andra sidan hade jag ju inte lovat att det var tvunget att köpas just då :-p
JAg har ju hela livet på mig :)    JAg tycker ju att han är jätte bra så någon gång kanske det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar