onsdag 25 januari 2012

måleri målera å fotboll

Tydligen så kommer det stå här inne på min sida att det var ett år sen jag uppdaterade gumsieflummsi bloggen men så är det ju inte.
Jag kan inte fatta vad det är för fel på den där sidan!!!

I morse efter att jag lämnat emelie på dagis var jag hem till maria w på lite morgon fika :)
Skönt att kunna träffas så där på morgonen när båda bara är hemma och skrotar :) trevligt trevligt!!

Sen bar det iväg till jobbet på målsamtal och apt möte.
Det var skoj att träffa alla jobbarkompisar!!!!

Elias har åkt skridskor idag med skolan. Jag måste verkligen köpa en större väska till honom så att han får med sig alla saker.
Just nu har han ju en pytte väska eftersom hans riktiga gick sönder å sen blev det bara så att de fortsatte bli den där lilla väskan.
Men han behöver verkligen en riktig så han kan få med sig alla gympa kläder å matsäckar å allt vad de ska ha.

Igår målade jag klart det sista på emelies rum.
Emelie frågade om vi inte skulle måla en hylla som stod där inne.
Nej den där går inte att måla sa jag.
Sen var vi borta på bandyträning och när vi kom hem han vi kanske vara hemma 10 min, sen kom emelie ner.
- mamma du får inte gå in på mitt rum.
Och så hade hon händerna i byxfickorna på sina NYA byxor.
Vi bad henne ta upp händerna men de ville hon inte. Sen såg jag att hon hade några vita fläckar på tröjan så då förstod jag att jag kanske inte ens skulle vilja gå in på hennes rum.
Men jag skyndade mig upp iaf å tadaa, där stod hyllan nu målad, plus en massa sull på golvet :(
Ibland får man verkligen en massa mer jobb än vad som är nödvändigt.
Färg hade hon på fingrarna, därför var de nerstoppade i fickorna.
Men jag kan inte ens förstå hur hon kom in i färghinken. För jag har fått kämpa järnet varje gång jag försökt öppna den.


Igår var jag även på fotbollsträning.
Jobbigt var det, men skoj och skönt :)
Jag är så glad att jag har haft träningscykeln här och gnatat på annars hade nog min kondition varit lika med noll.
Men jag tycker jag ändå orkade med det mesta igår så jag är nöjd. Men i slutet var jag verkligen slut.
Och vi var väldigt några på träningen så det var verkligen bara att springa å springa hela tiden.
Men det är bra träning det där, hoppas man kan få upp konditionen någorlunda fort.

Nu hade jag tänkt försöka dammsuga lite. Sen ska jag till en vän å äta lite :) Gött Gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar