söndag 12 februari 2012

dela dela

Idag fick jag och micke dela på oss.
Elias hade match i borlänge och william i hedemora, så vi fick ta ett barn var eftersom de hade match typ samtidigt.

Elias lag vann iaf med 3-6. De var så duktiga så.
Det var stor skillnad på elias denna match mot den första matchen han spelade.
Den första matchen han gjorde åkte han mest runt på planen å funderade på sitt. Gjorde inte så mycket nytta med andra ord :-p
Men nu var han verkligen med i matchen och stoppade flera pucka (han var back).
De tråkiga var att säter var så få spelare så barnen fick spela nästan hela tiden så i slutet var de väldigt trötta.
Borlänge hade hur många barn som helst så när de åkte för att byta så fick de ju sitta lång stund å vila upp sig.
Så borlänges mål kom precis i slutet av matchen då säter inte orkade nå mer.

Williams lag vann mot hedemora med 6-7.
De laget hade visst spelat riktigt fult så många var förbannade.
Så det var synd att jag inte han dit och kika också, hade ju varit skoj om man hunnit med båda.

Nu har vi tänt en brasa. Myyyyys
Jag å Emmy slumrade till lite framför elden. Det var ju så skönt.
Längtar tills vi kan skaffa en insats till öppna spisen som vi har i tv rummet så man kan elda där också.
Det är ju så jäkla skönt.
Fast egentligen skulle man ju ha haft en riktig täljstenskamin som håller värmen en bra stund.
Men med 2 öppna spisar ska jag inte gnälla, jag är glad och nöjd med dem också så klart.

Ikväll är tv:n bokad från 20,00.
Först måste vi ju se kontoret, sen time out och sen wallander filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar