onsdag 1 februari 2012

piroger

Det blev piroger igår.
Lite stressigt blev det men de blev gött som f-n.
Vi var ju på elias bandyträning först.
Så micke fick göra i ordning degen när han slutat jobbet. Den skulle jäsa i en timme så då tittade vi på elias träning under den tiden.
Sen var det snabbt hem och baka ihop de där för sen skulle jag ju vidare på fotbollsträningen.
29 piroger blev det. små piroger alltså.

Igår var jag verkligen seg. Inte ett dugg upplagd för att kuta runt haha men jag gjorde mitt bästa ändå å skoj hade vi.
Vi var bara tre stycken igår så det var verkligen inte mycket till vila.
Dessutom hade jag sträckt låret i måndags. Hmm ja pinsamt nog sträckte jag det i sittandes ställning haha.
Satt med emmy i knät och skulle flytta mig och då bara högg det till i låret.
Så lite ont hade jag där på träningen, men det gick bra ändå men efteråt vare inte så skoj längre :-p
Behöver nog träna lite mer så man inte sträcker sig av att sitta :)

Försöker få emelie att lära sig räkna. Men NEJ, totalstopp är det där.
Allt börjar på 8 å det är åttor överallt. Jag vet inte om hon driver med mig eller om hon verkligen inte kan.
Har iaf bestämt att jag nu ska köpa filmerna fem myror är fler än fyra elefanter. Kanske hon kan lära sig räkna genom dem.
Som fyra år så tycker jag då att hon borde kunna räkna till 10 minst iaf.
Elias han är ju tvärt emot, han är jätte duktig på siffror, å kan mitt mobil nr utantill och är duktig på att räkna matte å att överhuvudtaget komma ihåg massa nr.
Vi får hoppas att det vänder med emelie.

Hon kan ju däremot baka bullar helt själv om hon får en liten deg. Hon lägger på rätt saker i rätt ordning å rullar å skär å lägger upp och är duktig.
Hon kan även berätta vad man brukar ha för ingredienser när man bakar.
 Men att räkna, nää där är det tvärstopp.   Hoppas hoppas hoppas det vänder snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar