onsdag 29 februari 2012

skridsko kungen

Ibland blir man så impad.
Var påväg att åka upp till ishallen idag med barnen för de ville åka skridskor.
Å jag tänkte även att jag själv skulle kika in på sport ewa å kolla på om de fanns nå billigt begagnat i min storlek.
Jag kikade min bank på datorn först sen åkte vi. Inne på sport ewa hade jag sån jäkla tur att jag hittade ett par som knappt såg använda ut å i min storlek. YES!!!
MEEEEEN väl framme i kassan när man ska betala ja då är mitt kort borta. Då visade det sig att Micke glömt lägga tillbaka det då han lånat de.
Gaaaah!!!  då kunde man nog se hur det rykte ur skallen på mig för det var så grymt irriterande.
Men sen hjälpte Jessika mig så jag kunde fixa det där.  Så jäkla skönt!
Så sen provade jag på att åka lite skrillor med barnen. Mest med emelie för hon och jag är väl ungefär lika duktiga haha :-p
Jag önskar nästan det fanns en sån där hjälpgrej (som finns för små barn) för vuxna också :-)

Men nästa gång tror jag det går bättre för mig. För micke skulle ta med skridskorna upp till träningen och slipa till dem.
Jag frågade en annan pappa som håller på med hockey när vi var där vad han trodde, om jag skulle behöva slipa dem eller inte.
De kändes ju lite ostabila, men jag visste inte om det var jag eller skridskorna :-P Meeen som tur var så sa han att det såg ut som om de skulle behövas slipas på, att de nog var lite halkiga nu.
Sköönt!!  Då var det inte bara jag då hehe.

Att försöka hänga med i william och elias tempo de kunde man ju glömma idag, men bättre lycka nästa gång :)


Satt nyss och läste om smakportioner. Förr skulle man ju börja ge det vid 4 månaders ålder men nu var det satt till 6 månader för att minska allergierna.
Jag vet inte hur det var när jag var bäbis men jag har svårt å tro att de var så noga på den tiden. Å var det noga så var det väl 4 månaders regeln som gällde då, efter som 6 månaders regeln är alldeles ny.
Men jag måste säga att när jag var liten så vet jag INGEN i min klass som var allergisk mot nått. Hade man kalas kunde man baka vad som helst å bjuda på en helt vanlig tårta.
Ska man ha kalas för ungarna nu är man ju tvungen att ha 7 sorters kakor för alla har olika allergier, å tårta kan bara vissa äta.
Nuförtiden kan man inte bara bjuda en unge på godis för den kan vara allergisk mot allt möjligt.

Jag har allergier men de har jag fått efter att jag fick första barnent. Innan dess var jag typ felfri :) lite frukt allergisk bara (men de var jag inte som barn)
Elias å Emelie började med smakportioner när de var 4 månader å ingen av dem är då allergisk.
Jag tror helt ärligt sånt där mest är joll.
Man får väl göra som man vill, amma ungen till den är 17 år (fast de tycker jag i o försig e ÄCKLIGT) eller börja ge smakisar när man tycker barnet är redo för de.

Hmm varför skrev jag ens om detta med smakisar. det var ju bara vad jag satt å klurade på i mitt huvud nu när jag varit ute å googlat på de å så hamnade det här. jaja så får de väl vara då.

Då kan ni väl få mer onödig info om mig då när jag ändå håller på.

Jag kan inte äta en yoghurt med grejs i. Alltså den måste vara helt slät det får inte vara nå äckliga klumpar i.

Och jag är livrädd för att de ska komma värsta naturkasastrofen å jag ska försöka rädda 4 barn på samma gång.
Man får ju ångest då man läser tidningarna när det har varit en stor jordbävning, tsunami, översvämningar, stormar och allt sånt där.
Jag hoppas vi bor i ett bra land där sånt där inte inträffar på samma nivå som de gör i vissa andra länder.
I ett land blev det ju bara helt plötsligt ett STORT hål i marken där de ramlade ner bilar, bussar osv. Jag vill ALDRIG vara med om något sånt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar